torsdag 11 november 2010

I love my Mac

Alla som vill läsa ett politiskt korrekt inlägg räcker upp en hand! Ok, härnäst kan alla som nu har handen uppe surfa vidare till någon annan site.

Vi hade föreläsning idag. Två veckor har jag väntat, två torsdagar har jag varit på väg till föreläsningen för att samma dag upptäcka att vi inte har någon. Med andra ord var mina förväntningar ganska höga.

Två timmar och 15 minuter, ingen paus. Jag hann skicka tre email, redigera ett blogginlägg, uppdatera min facebook status, kommentera på tre kompisars facebook statusuppdateringar (flera gånger), chatta en liten stund med min pappa, läsa den här artikeln på DNs sida plus läsa dagens Rocky i DN. Hann också tänka att jag skulle vilja supa den där föreläsaren under bordet bara för att se vad som händer.

Jag är ledsen om detta inlägg upplevs som stötande. Eller näe, det är jag faktiskt inte. Jag är ledsen om jag sårar någon, det ska man inte göra. Men jag tyckte inte om dagens föreläsning. Man kan inte tycka om allt. Och att låtsas som att man gör det är bara dumt och tråkigt.

Jag skulle förstås kunna gå in här på hur detta (alltså denna blogg) är en del av studierna, hur den förmodligen läses av mina lärare och kurskamrater och hur jag därför borde skriva politiskt korrekt. Men det är inte jag. Jag tycker man ska behandla alla med respekt, men jag tycker också att det är helt ok att vara ärlig även om sanningen inte är den folk skulle vilja höra. So there. Tyckte du det här var provocerande föreslår jag att du inte läser det inlägg jag har på gång efter detta.

Nästa vecka är det dags igen för:


Tillställningen börjar samtidigt som vår föreläsning (visst har vi en nästa vecka?), men fortsätter ända till kl 23, så det finns alltså gott om tid även efter föreläsningen. Jag ska dit.

3 kommentarer:

  1. Naaaw, jag tycker faktiskt lite synd om stackars föreläsaren, inte är det lätt att komma o föreläsa om man inte gjort det tidigare. Men har nog märkt under mina 6(!) ÅA-år att chefer är inga bra föreläsare. Att sitta på möten dagarna i ända gör sitt... Dessutom kom den här föreläsningen inte ens nära på de som jag genomlidigt, på knaglig engelska, om Keskos återvinninsstrategi eller slovenska bilar...

    Men nog hade han ett... jobbigt jobb! Alla olika aktörer som man måste ta i beaktande, alla förändringar som pågår... Äsch, nu ska jag avsluta min kommentar och skriva om resten i min egen blogg ;)

    Aijoo, nästa veckas konstgrej låter intressant, jag e med!

    SvaraRadera
  2. Finns väl ingen anledning att tycka synd om honom? Han är säkert bra på sitt jobb, och det är ju det som är viktigt. För min del var det nog mer hela grejen, ämnet som inte var världens intressantaste...organisationsscheman kan jag läsa själv, inte behöver någon stå och läsa dem högt för mig. Hade varit intressantare om vi fått igång en diskussion om VARFÖR organisationen ser ut som den gör, vilka FÖRÄNDRINGAR den står inför och vilka UTMANINGAR dessa förändringar för med sig.

    Kul att du är med nästa vecka =) Det brukar vara en riktigt trevlig tillställning det där!

    SvaraRadera
  3. Nej men du har helt rätt. Jag är bara en sådan person som alltid vill hitta de positiva sidorna och har svårt med att kritisera andra.

    Jag var också själv så trött på kvällen att jag inte orkade ställa några frågor - diskussion är ju alltid bättre. Kanske också han skulle ha slappnat av mera i så fall, nu blev det lite stelt från båda sidorna.

    SvaraRadera