tisdag 2 november 2010

Yes we can!

Läste ni Petras senaste inlägg? Det gjorde jag. Ibland blir det nog så att man blickar utåt så mycket att man inte lägger märke till det som händer här. För visst händer här en hel del! Och riktigt bra grejer dessutom!

Till exempel de här killarna.



Inte nog med att de är från Finland, två av killarna är dessutom från Åbo (och en gick i samma klass som mig när jag studerade cirkus). Själv lyckades jag se killarnas föreställning när de var i Stockholm eftersom jag råkade vara där samtidigt. Där fick de stående ovationer av publiken. Hur ofta händer det? Så här skrev Dagens Nyheter om föreställningen. Och så här tyckte The Guardian.

En annan duktig finsk konstnär är Hans Rosentröm. Han är dessutom ganska stilig måste jag säga. Och på senaste tiden ständigt aktuell med utställningar världen över.


1 kommentar: