fredag 23 september 2011

Creative insanity

Ok, dags att ta sig själv i kragen igen och skriva lite!

PUSHWAGNER!
Såg dokumentären om honom på Operahusets tak. OTROLIGT bra dokumentär! Fint fotografi, bra soundtrack, dekadens och misär serverat med humor. Se den! Och vem tror ni sprang upp på scen precis innan filmen skulle börja om inte Pushwagner själv! Spinkig och skranglig i svart kostym, vit skjorta, svart slips och svarta solglasögon (trots att solen gått ned för ett par timmar sen). Oförutsägbar och lite galen. Eller kanske inte ens så lite.

bild från www.vg.no

Igår hade vi invigning av vår nya utställning på jobbet - "Pionér i 3D-printdesign, Freedom of Creation". Personligen är jag helt eld och lågor över denna utställning! Helt galet fascinerande! 3D printning är nytt för mig så jag lär mig samtidigt mycket. Tänker inte ge mig på att försöka förklara vad 3D printning är för något, så där tekniskt alltså, det jag förstått är att det är helt fantastiskt och att möjligheterna är oändliga! Läs mer på FOC's hemsida. En av designerna bakom FOC var på plats igår, Janne Kyttänen. Han tog sig tid och var tålmodig nog att förklara för mig vad det hela går ut på och hur det fungerar, tackar för det jag. Är ni i Oslo så tycker jag absolut ni ska kika in, alla som varit in på galleriet hittills har blivit lika fascinerade som jag själv är!

bilden är från FOC's hemisda, www.freedomofcreation.com

Både dokumentären och denna utställning och människorna bakom bägge två får mig att tänka på förhållandet mellan kreativitet, innovation, genialitet och galenskap. It is a fine line! Utan människor som är beredda att korsa den linjen skulle vi inte ha något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar